مقالات آرشیو خبر ها
اسطوره ای به نام دل پیـرو

اسطوره ای به نام دل پیـرو

سایت Soccer Souls در مقاله ای راجب سه بازیکن بزرگ فراموش شده نوشتـه است ، که یکی از آن ها کاپیتان افسانه ای بیانکونری ، الساندرو دل پیرو است .

الساندرو دل پیرو ، رائول و تیری هانری سه افسانه فراموش شده که هنوز کفش هایشان را نیاویخته اند و به بازی ادامه می دهند . بازیکنانی پر افتخار و محبوب که علاقه مندان ِ زیادی را در سرتاسر ِ جهان دارند .

در ادامه به بخشی که به " الساندرو دل پیرو " مربوط می شود ، اشاره می کنیم :

این بازیکن ایتالیایی به راستی به عنوان نماد یوونتوس شناخته می شود ، کسی که تقریبا کل دوران عمر فوتبالی اش را در یووه سپری کرده است ، تیمی که در سال 1993 از پادووا به آن ملحق شد. او را با لقب “Il Pinturicchio” می شناسند. این ملی پوش ایتالیایی در طول 19 سال حضورش در این تیم ، در قلب تک تک هواداران جا داشت .

او دوتا از مهمترین رکورد ها ، از لحاظ بالاترین تعداد گل برای باشگاه (290) و همچنین بالاترین تعداد حضور در زمین با پیراهن یوونتوس (705) را به نام خود ثبت کرده است.او در لیست 100 بازیکن برتر فیفا حضور دارد ، همانطور که در لیست طلایی بهترین بازیکنان 50 سال اخیر فوتبال از نظر یوفا جا خوش کرده است.
او همچنین درلیست برترین گلزنان تاریخ لیگ قهرمانان اروپا در رتبه دهم حضور دارد .

بعد از تبعید یوونتوس به سری B و گرفتن دو اسکودتوی کسب شده توسط آنها ، دل پیرو با ماندن در یوونتوس و کاپیتانی کردن تیم برای سعود دوباره به سری آ ، تعهد و وفاداری خود را بر همگان ثابت کرد .

او موفق به کسب یک جام جهانی ، یک جام لیگ قهرمانان اروپا و شش عنوان سری آ در میان انبوه دیگر افتخاراتش شده است.
بعد از 19 سال بازی برای یوونتوس ، او به عنوان بازیکن آزاد یووه را ترک کرد ، یک قرارداد دو ساله با تیم سیدنی استرالیا بست و به پردرآمد ترین بازیکن تاریخ لیگ استرالیا تبدیل شد .

او حالا ، حتی در پایان دوران فوتبالی خود ، هواداران استرالیایی را با بازی های درخشانش به وجد آورده است و در طول مدت کوتاه حضورش در این لیگ ، موفق به کسب عناوین شخصی بسیاری شده است .

" تیم ترجمه انجمن یوونتوس "
«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
سهیل شناس خوش
سهیل شناس خوش«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: